خیلی‌ها تو زندگی سرمایه‌هایی دارن که پشت شون به اون گرمه. از شغل پردرآمد گرفته تا همسرِ خوب. از دارایی و ثروت پدری گرفته تا استعدادهای فردی. خیلی‌ها هم هیچ کدوم از این‌ها رو ندارن و اساسا معتقدند تو دنیا چیزی ندارن که با تکیه بر اون آرامش و وقار پیدا کنن. البته بعضی‌ها هم هستند که با خدای خودشون «ندار» هستن. این‌ها در زندگی موقعیت‌های براشون پیش اومده که به خدای خودشون اطمینان پیدا کردن. خدای اون‌ها چندباری تا لبه‌ی پرتگاه بُرده تشون، اما به جای سقوط، دیدن که خدا بهشون بالِ پروازه داده. خوش به حال اونای که با ذکر سبحان الله وجودشون طوری می‌شه که نه می‌تونن وصف کنن و نه حتی اگه وصف هم بکنن یا رنگ رخساره شون نشون بده، امثال من درک می‌کنیم. اما از اونجا که خدای رحمانِ دسته‌ی اخیر خودش آخرِ اخلاصه و خیلی غیوره، دنبال بهونه است که مابقی بنده‌ها رو هم نمک‌گیر خودش کنه. خدای عاشقا، اینقده لوتیه که بی‌حساب می بخشه، اصلا اهل معامله و حساب کتاب نیست (البته تو لطف کردن به بندهاش اما به جاش خیلی هم دقیقه!). فقط دلش می‌خواد همه‌ی بنده‌هاش از این خوان لایتناهی بهره‌مند باشن. این خدای خوبِ عاشقا به تعداد خلایق بهونه داره واسه لطف کردن. یکی از این راه‌ها (بهونه‌ها) که خیلی‌ها ازش نون خوردن و بارشون رو نقدا تو همین دنیا بستن، پدر و مادره!

پدرا و مادرا همون کیمیایی هستن که باعث می‌شه آدم راه صد ساله رو یه شبه طی کنه. یه وقتایی دنیا اینقده تنگ و گرفته شده که آدم کامل کم آورده. اما یهو نمی‌فهمه چطوری روزنه‌ی امیدی باز می‌شه و غم‌ها و محنت‌ها به خوشی و خاطراتِ خوب بدل شده.

خیلی وقتا شده اونجا که دیگه عرصه به آدمی حسابی تنگ شده و به ناچار سپر انداختیم و زانو زدیم، تازه متوجه شدیم که از یه جای که خودمون فکرش رو هم نمی‌کردیم گشایش ها و موفقیت‌های پدید اومده. اون روزنه‌های امید و اون نیروهای کمکی، به اعتقاد من رضایت قلبی پدر و مادره.

نمی‌دونم چه سریه که خدا اینقده به رضایت پدرو مادر بها می‌ده و نعمت به واسطه‌ی اونا ارزونی می‌کنه. اما چیزی که مهمه این که ما قدردان این سرمایه‌های جاودان باشیم و بفهمیم که تا چه اندازه ارزشمندن.

اونای که پدر و مادراشون ازشون راضین به اعتقاد من خدا کارشون رو درست می‌کنه. کمک می‌کنه تا راحت‌تر از پس مشکلات و گرفتاری‌ها بربیان.

چند وقتیه بوسیدن دست مادرم برام به مراتب لذت بخش‌تر شده. خدایا این نعمت و این لذت رو از هیچ کس دریغ نکن، به خصوص اونا که حالا فهمیدن چه گنجینه‌ای دارن.

التماس دعا.