تاریخ همیشه تکرار می‌شه! 90 سال پیش رییس یکی از قبایل نجد حجاز، خلاء قدرت بعد از سقوط امپراتوری عثمانی را مغتنم شمرد و با متحد شدن با پیروان محمد‌بن‌عبدالوهاب برای رسیدن به قدرت، به کشتار وحشیانه‌ی مردم شبه جزیره‌ی عربستان دست زد. عبدالعزیز‌بن‌سعود با کمک وهابی‌ها شهرهای شبه جزیره را یکی پس از دیگری تصرف کرد. مخالفان را گردن زد و مال و ناموسشان را به یغما برد. آل سعود که پشت دروازه‌ی مدینه رسید با مقاومت سرسختانه‌ی مردم مدینه مواجه شد.محاصره‌ی شهر طولانی شد و بالاخره بعد از چندی مقاومت درهم شکست. آل سعود بعد از گلوله باران گنبد حرم نبوی، وارد شهر شد و به تلافی مقاومت، به زورِ اسلحه، مردم را  به تخریب قبور اهل بیت پیامبر (ص) وادار کرد.

حالا بعد از 90 سال آل سعود این بار با پشتیبانی همه جانبه از تروریست‌ها، همچنان در رویایِ تصرف و تجاوز به خاک و ناموس مسلمانان است. آل سعود امروز پشت دروازه‌های دمشق و سامرا مجددا به همان شیوه‌ی قدیمی، ابتدا حرم آل رسول الله (ع) را گلوله باران کرده و سپس قبور صحابی پیامبر همچون حجر بن عدی را تخریب کرده است.

عربستان سعودی به لطف ثروت باد آورده و حمایت بی‌دریغ قدرت‌های جهانی مصمم است تا اندیشه‌ی تاریکِ تکفیر را در خاک سرزمین‌های اسلامی پرورش دهد. هدف شومی که برای رسیدن به آن از هیچ چیز فروگذار نیست. اقدامات آل‌سعود باعث شده تا مسلمانان اعم از شیعه و سنی امروز از وهابیت و مزدوران آن اعلام تبری و براعت کنن. برملا شدن چهره‌ی واقعی آل سعود در بین مسلمانان به ویژه مردم ایران، عراق، سوریه، یمن و بحرین باعث شده تا حُکام عربستان به هر دستاویزی چنگ بزنن. حتی اگر آن دستاویز، خاری چون داعش و منافقین باشد.